Напярэдадні заняткаў у Мінадукацыі паведамілі, што згодна з апытаннем 40 % бацькоў маюць намер адпусціць дзяцей у школу. У пачатку тыдня колькасць вучняў за партамі склала па рэспубліцы 30 – 40 %. У нашым раёне гэта лічба аказалася нават большай. Як расказала галоўны спецыяліст аддзела Браслаўскага райвыканкама па адукацыі Ірына Мацук, напрыклад, у аўторак у нас займаліся 1 282 навучэнцы, альбо 56 % ад агульнай колькасці. Працэнт вагаецца ў залежнасці ад мясцовасці: у вясковых школах ён крыху большы — 70 %, у гарадскіх меншы — 47. Калі ж глядзець па класах, то па напаўняльнасці вылучаюцца старэйшыя. Гэта зразумела: наперадзе ў выпускнікоў экзамены.
УРОКІ Ў ШКОЛЕ
Хоць званок па-ранейшаму кліча дзяцей на ўрокі, безумоўна, сітуацыя з распаўсюджваннем каранавіруснай інфекцыі ўнесла свае карэктывы. Цяпер намаганні педагогаў скіраваны, акрамя арганізацыі адукацыйнага працэсу, на падтрыманне эпідэміялагічнай бяспекі падчас знаходжання вучняў у калектыве. Так, раніцай настаўнікі замяраюць тэмпературу ў сябе і апытваюць дзяцей на наяўнасць сімптомаў рэспіраторных захворванняў, кантралююць выкананне неабходных санітарна-прафілактычных мер — дэзынфекцыю рук на ўваходзе і іх мыццё на працягу дня, захаванне пэўнай дыстанцыі, праветрыванне памяшканняў. Усе ўстановы адукацыі забяспечаны дэзсродкамі, тэхработнікі рэгулярна праціраюць дзвярныя ручкі і лесвічныя пярылы. Змяніўся і парадак харчавання: цяпер у сталовую заходзіць толькі адзін клас — згодна з асобным раскладам.
Не магла не пацікавіцца ў браслаўскіх настаўнікаў, як жа ім працуецца ў новых умовах. Здавалася б, з меншай колькасцю вучняў працаваць прасцей, але тут ёсць свае цяжкасці: урокі весці даводзіцца ў сродках індывідуальнай аховы, што не вельмі зручна. Некаторыя мае суразмоўцы скардзіліся, напрыклад, што ў масцы трэба павышаць голас, напружваць звязкі, каб дзеці добра ўсё пачулі. Асабліва гэта датычыцца настаўнікаў, якія выкладаюць гуманітарныя дысцыпліны. Ім, дарэчы, і маскі даводзіцца мяняць часцей — да 5 – 6 за дзень.
ЗАНЯТКІ Ў РЭЖЫМЕ АНЛАЙН
А што ж робяць дзеці, якіх бацькі пакінулі дома? Таксама займаюцца. Па словах І. Мацук, для іх школам рэкамендавана арганізаваць адукацыйны працэс з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій. Такое навучанне ўключае ўзаемадзеянне педагогаў і дзяцей, азнаямленне вучняў з асноўным аб’ёмам матэрыялу, іх самастойную работу, а таксама кантроль набытых ведаў і ўменняў. Для гэтага можа быць задзейнічаны Вайбер, школьны сайт, Скайп і іншыя рэсурсы — кожная ўстанова адукацыі выбірае ў залежнасці ад магчымасцей і тэхнічнага забеспячэння. Як ужо паказала практыка, большасць школ карыстаецца электронным журналам і дзённікам на Schools.by. Тут у настаўнікаў ёсць магчымасць, акрамя звыклага дамашняга задання, прымацоўваць яшчэ і файлы з каментарыямі.
Многае залежыць і ад ступені валодання педагогамі камп’ютарнымі тэхналогіямі, і некаторыя браслаўскія энтузіясты ўжо паспелі здзівіць бацькоў відэаўрокамі. Дарэчы, самой нядаўна падчас абедзеннага перапынку давялося папрысутнічаць у сына на анлайн-занятках з настаўнікам дзіцячай школы мастацтваў. Вельмі прадуктыўна! У бліжэйшыя ж дні ў школах чакаюць дакумент Мінадукацыі, які рэгламентуе пытанні ацэнкі ведаў і атэстацыі навучэнцаў, што займаюцца дома.■
Государственные символы - зеркало наших национальных ценностей, идентичности нашего народа и в Беларуси уровень уважения…
Продолжается консультативная помощь по медицинско-лечебному профилю преподавателя Витебского государственного медуниверситета для жителей Браславского района. Выезд…
В это воскресенье православные верующие будут отмечать Светлое Воскресение Христово - Пасху. Среди разнообразных праздничных…
С 2003 года 28 апреля Международная организация труда ежегодно проводит Всемирный день охраны труда, акцентируя…
В весеннюю пору года многие обращают внимание на запах сирени. Кажется, что этот чарующий аромат…
Налоговая инспекция напоминает: ...О формировании чеков плательщиками налога на профдоход. Инспекция МНС по Полоцкому району…