Categories: Деньги

Фірменны гандаль ў нашым раёне

Сённяшнія эканамічныя рэаліі ставяць перад прамысловымі прадпрыемствамі складаную задачу: вытворцам, каб паспяхова рэалізаваць сваю прадукцыю, мала распрацоўваць новыя гатункі, клапаціцца пра якасць тавару — трэба яшчэ ўмець прыцягнуць патэнцыяльных пакупнікоў. Для гэтага найлепшым чынам падыходзіць фірменны гандаль, які ў розных маштабах прадстаўлены і ў нашым раёне — ад фірменных секцый да асобных магазінаў, колькасць якіх, праўда, у гэтым годзе скарацілася. Чым такі гандаль карысны вытворцам і спажыўцам, высвятляла “Браслаўская звязда”.

ЗАЎСЁДЫ СВЕЖАЯ ПРАДУКЦЫЯ

Тое, што ведамасны гандаль ва ўмовах рыначных адносін — выдатная магчымасць наладзіць збыт сваёй прадукцыі, добра разумеюць у СВК “Маяк Браслаўскі”. Там адкрылі 2 уласныя гандлёвыя кропкі — у Пагошчы і Браславе. Найбольшай папулярнасцю карыстаецца фірменны магазін у райцэнтры, пра што сведчаць лічбы: яго выручка за мінулы год склала 832 тыс. 726 руб. Выгада прадпрыемства відавочная. А вось што прываблівае шматлікіх пакупнікоў, можна ўбачыць на паліцах магазіна: 5 відаў каўбасы паўвэнджанай і 2 — варанай, сасіскі, сардэлькі, паўфабрыкаты са свініны і ялавічыны, сырая каўбаса, 2 віды фаршу, рагу, субпрадукты, вэнджанае мяса, свежаніна. Да таго ж нязначная адлегласць да вытворчага цэха дае магчымасць кожны дзень прадаваць свежую прадукцыю, у якасці якой не прыходзіцца сумнявацца.

ПРЫКЛАД ПАСПЯХОВАГА МАРКЕТЫНГУ

У філіяле “Браслаўскі хлебазавод” таксама ў поўнай меры выкарыстоўваюць перавагі фірменнага гандлю: у агульнай выручцы яго доля роўная 22 %. Размешчаныя ў людных месцах 2 гандлёвыя аб’екты ў Браславе і па 1 — у Опсе і Відзах запатрабаваныя пакупнікамі. У гэтых фірменных кропках пакупнікі могуць знайсці поўны асартымент прадукцыі. Напрыклад, хлеб для дыетычнага харчавання, для дыябетыкаў, бяздрожжавы, з напаўняльнікам, з цэльным зернем, круасаны, булачкі, плюшкі, пернікі, 5 відаў сухароў і інш. У павільёне на рынку тавары ўласнай вытворчасці складаюць да 70 %, у магазіне, што па вул. Кастрычніка, — 50 %. Акрамя гэтага, там прапануюць і прадукцыю Віцебскхлебпрама, а яшчэ бакалею, кандытарскія вырабы, каўбасу, сыр, смятану, малако, што зручна для мясцовых жыхароў. Гандлёвая надбаўка ў магазінах ведамаснага гандлю закладаецца мінімальная і складае 10 % — гэта, безумоўна, прываблівае пакупнікоў, таксама як і скідкі, якія практыкуюцца напярэдадні свят, выстаўкі-дэгустацыі новых відаў прадукцыі. На прадпрыемстве ўлічваюць спажывецкі попыт: у рыбалоўны сезон, напрыклад, пакупнікі больш цікавяцца паніровачнымі сухарамі, а перад Масленіцай — мукой для аладак, таму і асартымент фарміруецца адпаведным чынам.

ЛАВІСЯ, РЫБКА…

Некаторыя фірменныя гандлёвыя кропкі маюць дастаткова вузкую спецыялізацыю. Гэтым адрозніваец- ца магазін нацыянальнага парка, які прыцягвае браслаўчан і гасцей нашага горада свежавылаўленай азёрнай рыбай. Летам — штодзень, а цяпер, у залежнасці ад няўстойлівага надвор’я, 2 разы на тыдзень можна набыць там шчупака, ляшча, судака, ліня, плотку і інш. Выбар тут на любы густ і кашалёк — ад 1,2 руб. да 10 руб. за кілаграм. Прадаюцца і спадарожныя тавары, таму ў магазін завітваюць як пастаянныя пакупнікі — мясцовыя жыхары, так і адпачываючыя.

ДАКРАНУЦЦА ДА ВЫТОКАЎ

Самы “малады” сярод фірменных магазінаў — пункт продажу сувенірнай прадукцыі Браслаўскага раённага аб’яднання музеяў. Ён быў створаны для таго, каб самабытныя майстры клуба “Ля возера” маглі рэалізоўваць свае вырабы, і цалкам сябе апраўдаў. Так, за мінулы год план па продажы выкананы на 120 %, а на 1 студзеня гэтага года на паліцах налічвалася тавараў на 15 тысяч 637 рублёў. Вырабы з лазы, саломы, дрэва, бісеру, кераміка, вышыванкі, тканыя паясы вытворчасці нашых умельцаў, а таксама прывазныя сувеніры з браслаўскай сімволікай у асноўным разлічаны на турыстаў, але апошнім часам і жыхары горада праяўляюць цікавасць да фірменнага магазіна, асабліва напярэдадні сямейных памятных дат. Браслаўчане ахвотна наведваюць ведамасныя гандлёвыя аб’екты, якія прапануюць прадукцыю прадпрыемстваў-заснавальнікаў. У выніку вытворцы маюць магчымасць пашыраць збыт, вывучаць спажывецкі попыт, удасканальваць асартымент, да таго ж хуткая рэалізацыя тавараў паскарае абарот грашовых рэсурсаў. А пакупнікі, не трацячы лішняга часу на пошук неабходнага на невялікіх плошчах, набываюць найбольш пры- датную па цане і якасці прадукцыю. Фірменны гандаль збліжае вытворцаў і спажыўцоў, стварае прывабны імідж не толькі прадпрыемствам, але і ўсяму раёну. ■

Жанна БЯЛЬКО.

admin

Recent Posts

Ограничения на посещения лесов введены во всех районах Беларуси

Во всех районах Беларуси введено ограничение на посещение лесов. Об этом сообщает Министерство лесного хозяйства.…

17 часов ago

Леонид Лавринович — достойный продолжатель династии механизаторов

Тракторист-машинист СПК «Маяк Браславский» Леонид Лавринович уже 36 лет работает на земле и, как говорит…

17 часов ago

Браславчанин о службе в чернобыльской зоне: «Местные угощали свининой. А у нас даже мыслей не было: неужели радиация и в мясо попала?»

Жизнь Чеслава Манкевича была такой же, как и у его сверстников. Парень из деревни Закорье…

19 часов ago

Изменить выбранный предмет ЦЭ после окончания регистрации нельзя. Какой будет вступительная кампания-2024 в Беларуси

Постановлением Министерства образования от 8 апреля №40 определены сроки проведения в 2024 году вступительной кампании…

19 часов ago

Москва ждет гостей: благотворительный фестиваль открывает свои двери для гостей из Беларуси

Москва готовится к старту нового туристического сезона и рада встретить гостей на масштабном благотворительном фестивале…

19 часов ago

Сенько: за 120 лет профсоюзами Беларуси накоплен колоссальный опыт

За 120 лет профсоюзами Беларуси накоплен колоссальный опыт, заявил председатель Федерации профсоюзов Беларуси Юрий Сенько,…

20 часов ago